حوار بين ام وابنها انتهي بموت الام .

اتصلت بيه والدته
هو : الو !!!
الام : ايوه ‫‏يابنى‬ انت فين ؟؟ا!!
ملامحه اتغيرت واتضايق
هو : عايزة ايه ياماما انا ‫‏خارج‬ !!
الام : طب ياحبيبى الشنط تقيلة تعالى ‏وصلنى‬ وانزل براحتك بعد كده 
هو : انا مش فاضى ياماما ومعايا ‏ميعاد‬ مهم
الام : ربنا مايحوجنى ليك سلام
هو : سلام ~
وقفل مع مامته وفونه رن تانى كانت ‫‏حبيبته‬ فرح اووى ورد بكل سعادة ~
هي : حبيبى
هو : روح قلبى 
هي : كنت ‏ويتينج‬ مع مين ؟؟


هو : دى امى!
هي : فى حاجة ولا ايه ؟؟
هو : اصلها ف ‏السوق‬ ومعاها شنط كتير وعايزانى انزل اوصلها
هي : وهتروح:/ ؟؟
هو : لا طبعا ‫‏ياقلبى‬ ربع ساعة واكون عندك
ولبس ‫‏هدومه‬ وطاير من الفرحة عشان هيقابل حبيبته وفجأة رقم والدته رن تانى !
هو : اوفف ايه ياماما !
صوت غريب مش صوت امه !
الغريب: السلام عليكم حضرتك تعرف ‫‏صاحبة‬ الرقم ده؟؟
قلبه وقع من ‫‏الخوف‬ ودقااته بقت اسرع
هو : ااااايووه ده رقم ‫‏امى‬ خير ؟؟
الغريب: والدتك عملت ‫‏حادثة‬ وهى حاليا ف مستشفى
واحنا لقينا ‫‏رقمك‬ اخر رقم مكلمها ومسجلاك ابنى
هو  10 دقايق واكون عندك !!وقفل المكالمة وهو بيغالب دموعه‬ وبيتمنى لو ‫يطير‬ عشان يوصل المستشفى
ووصل ودخل زى ‫‏المجنون‬ يسال عن امه لاقاها نايمة على السرير كلها دم وفى النفس الاخير
الاا انت جيت  قولتلهم ‫‏محدش‬ يقولك عشان متخفش
اطمن انا بخير
بيغالب دموعه
هو  ايوه بخير والله وهتبقى ‫‏احسن‬ كمان
الام مجتش ليه ياجزمة ‫وصلتنى‬ كنت هعملك اكلة حلوة انت بتحبها
هو  كفاية ‫‏ارجوكى‬ انتى هتقومى وهتعمليلى احلى اكل
ماما ماما
مبتردش اتوفت خلاص
انهار وقعد ‫‏يصرخ‬ والناس تشد فيه
قوم يابنى البقاء لله
هو  محدش يقولى البقاء لله امى ‫‏عايشة‬ وجرى على امه حضنها
قومى ياامى انتي عايشة صح؟ انت بتعملى كده عشان ‫‏تقلقينى‬ والله ماهزعلك تانى بس قومى والنبى قومى ‫‏نرووح‬ بيتنا وخدينى ف حضنك زى زمان قومى ياامى انا عارفك ‫‏بتختبرى‬ حبى ليكى والله بحبك قوومى قوووووومى قومى يااما قوومى
والناس والدكاترة ‫‏يشدوه‬ بالعافية وهو منهار مش مصدق ان امه ماتت امه اللى ‫‏اتعصب‬ عليها قبلها بساعة
امه اللى ‏رفض‬ يوصلها ونزل بسرعة عشان يلحق حبيبته
ياريت نعرف قيمتهم قبل مانندم…‫‏نصيحه‬

Histats